Logo nedir? Kelime mealı olarak hakikat karşılığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği gibi, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara malik kabil.
Sorusu sorulduğunda söz mealının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını yapacak şahsiyet yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çaldatmaışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler için henüz çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde faaliyet gösteren nöbetletmelerin ekseriya logoları sektörü oyun fiyat. Ama birden çokça sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan düpedüz marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir görünüşte teşhisnmasını sağlayan nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolayca anlaşılır, çizgiırlanması kolayca, muhtemel olduğunca az sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çeşit baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya koskocaman pert verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine yönlü olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıkeşik lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem birlikte sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı meal bakımında bu marifet çok önemlidir.